2016. június 14., kedd

Sebők tanárnő a Móriczról mesélt

   1991-1995-ig járt a gimnáziumba, a tagozatok abban az időben indultak, sokkal több tanuló járt a Móriczba , az évfolyamonként 5 gimnáziumi osztály mellett még gépíró szakiskola is működött itt, a mai szaktantermek is osztálytermek voltak.
A tanárnő szívesen emlékezett vissza saját, humán tagozatos osztályára. Aktívan vettek részt közösségi programokon, pl. a karácsonyi szünetben betlehemes játékot adtak elő tanáraiknak. A téli szünetben bejártak az iskolába próbálni, majd néhány nappal karácsony előtt elmentek a tanárok lakására előadni a műsort. A jó közösségnek köszönhetően gyakran győztek iskolai versenyeken ( például népdaléneklési versenyen vagy farsangon) szabadnapot kaptak jutalomul, és elmentek  például a műjégpályára korcsolyázni. Jó kapcsolatuk volt a tanárokkal, a tanárok is kedvelték őket.

Média csoport: Milyen szakmát szeretett volna választani, mikor elkezdte a Móriczot?

Sebők tanárnő: Általános iskolás korom óta tudtam, hogy humán szakra szeretnék menni. 8. osztályban elgondolkoztam azon, hogy a jog irányába tanulok tovább.  A gimnázium végére ebből annyi maradt, hogy magyarból és történelemből felvételiztem. Magyar és művelődésszervező szakra sikerült felvételt nyernem. Az első mikrotanítási gyakorlat sikere után tudtam, hogy tanítani szeretnék. Szerencsésen alakult, mert a második szaknak is köszönhetően tudtam visszakerülni a gimnáziumba, ahol először csak néhány órában tanítottam magyart, mellette szabadidő-szerevezőként dolgoztam, a diákönkormányzatot patronáltam, 2003-tól a magyar mellett médiaismeretet is tanítok.

Média csport: Mi volt az a puskázási módszer, amit használt?

Sebők tanárnő:  Nem tudtam puskázni,mert mindig nagyon ideges voltam. Rólam rögtön lerítt, ha puskázni   próbáltam. Kénytelen voltam megtanulni a dolgokat.

Média csoport: Voltak-e olyan diákcsínyek, amiket elkövettek annak ellenére is, hogy a tanáraikkal jó kapcsolatot ápoltak?

Sebők tanárnő: Mi egy nagyon jó osztály voltunk. Magatartási probléma nem nagyon volt. Kifejezetten jó osztálynak tartottak minket. Az akkori igazgatónő,Ácsné Kovács Ildikó csak minket tanított magyarra, ezért gyakran piszkáltak minket, hogy milyen kivételes helyzetben vagyunk.  Az osztályunkból nagyon sok diplomás került ki. Van közöttünk múzeumigazgató, jogász, több pedagógus. Csíny, amit elkövettünk? Egy- két osztálytársam dohányzott, próbáltunk falazni nekik, ha a tanár arra ment. Ha ez csínynek mondható, akkor ilyet csináltunk mi is.

Média csoport: Van olyan tanár még, aki Önt is tanította és most pedig kollegák?

Sebők tanárnő: Nagyon sokan vannak. Például: Csigéné Várnay Judit tanárnő volt az osztályfőnököm, Szarvas Rita tanárnő történelmet tanított, Ácsné Kovács Ildikó tanárnő a magyartanárom volt. Berényi Attila földrajzot, biológiát tanított nekem. Maknics Gábor tanította a kémiát, Nagy Andrea tanárnő a testnevelést. Már nem tanít itt az iskolában Kun Péter tanár úr, a matematikatanárom. Mikor elkezdtem  tanítani, még nyugdíjasként dolgozott  itt. Nagyon nehéz volt megszokni, hogy őt tegezzem. Az első osztályban, amelyet érettségiztettem, tanítottam az egyik unokáját.
-
Média csoport:Volt valami,amit diák mondott Önnek és emlékezetes maradt?

Sebők tanárnő: A 2 évvel ezelőtt ballagott régi osztályomból sokan tettek emelt szintű érettségit magyarból, sokan nagyon jó eredményt értek el . A sikeres felvételi után volt, aki azt írta ,hogy nekem  is akart bizonyítani ,és örült, hogy tanítottam. Búcsúzóul egy olyan emlékkönyvet kaptam a régi osztályomtól, amelybe személyesen írt mindenki. Ha elkeseredem, gyakran előveszem, olyan sok bíztató gondolat van benne.  Az egyik osztályban sokan nem készítették el a házi feladatot kilencedikes korukban, ezért mérgemben feladtam egy házi dolgozatot, de ezt aztán elfelejtettem beszedni.  Az egyik diák  az érettségi banketten aztán átadta nekem a három évvel korábban elkészített háziját.   Megható volt az is, mikor a mostani osztályom születésnapomkor tortával várt. Ezek azok a dolgok, ami miatt érdemes tanítani.

Média csoport:Mi jut eszébe,ha meghallja Móricz Zsigmond nevét?

Sebők tanárnő: Egyből a gimnázium jut eszembe, hiába vagyok magyartanár . De ha az íróra gondolok, akkor a Judit és Eszter című novellája, amelyet régi magyartanárom, Ácsné tanárnő ez emlékezetes órán olvasott nekünk.


Ezután sajnos becsöngettek és a szünetnek vége lett.   

                                                                                                                Valentin Daniella, Balázs Karina



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése